fredag 27 april 2012

Valborgskaramell

"Om en kvart bjuder vi på en valborgskaramell från sportchefen", skrev AIK Ishockey på twitter tidigare idag.

Mindre än en kvart senare presenterades Fredrik Hynning som klar för comeback i AIK.

Inget ont om Hynning men nog kände jag mig en smula blåst på konfekten. Jag hade ju hoppats på Lill-Dicken eller till och med Dicken gånger två. Ja, eller något annat i hästväg. Nu bidde det inte ens Dan Dolme. Istället bidde det ett twitter-antiklimax, närmast i klass med Sanny Lindströms avbrutna hockeygala härom kvällen.

Först trodde jag att AIK skämtade. Jag tänkte: Fredrik Hynning är bara förspelet, snart kommer huvudnumret, själva parningsakten. Kopulationen. Så jag gick in på AIK:s hemsida och satte igång med att klicka F5. Efter en halvtimme gav jag upp. Valbogskaramellen från Gozzi var Fredrik Hynning. Varken mer eller mindre.

Det hela fick mig att tänka på en scen ur en sällskapsresa:

Black Boris och AIK Ishockey sitter ömsint intill varandra på en klipphäll. AIK håller armen om Boris.

BB: Har ni inge karra?
AIK: Vadå karra?
BB: Karameller!
AIK: Nä, men vi har tuggummi.
BB: Har ni tuggummi?!

Inga kommentarer: