tisdag 3 april 2012

Berättelsen om Ikaros

Kära spelare i AIK. Här kommer ett lästips till er alla. Jag har för en gångs skull inte skrivit berättelsen själv utan helt sonika snott ett litet utdrag. Håll till godo!

"Daidalos hade varnat sin son för att flyga för nära solen. Där var det varmt och bivaxet kunde smälta och vingarna gå sönder. Men när Ikaros kände hur underbart det var att flyga glömde han sin fars varningar och flög högre och högre. Till slut var han så nära solen att bivaxet smälte av värmen. Vingarna föll sönder och Ikaros störtade i havet."

Ni hittar hela berättelsen via denna länk! Där finns även tips och idéer på skojiga lekar som ni kan leka tillsammans så ni blir glada igen. Leker ni riktigt bra så finns det även en chans att ni faktiskt kommer ihåg och kanske till och med lär er något av berättelsen.

Ps. Ni kanske tycker att jag varit lat och bekväm som inte orkat skriva ihop någon egen berättelse. Det är sant. Lika sant som att ni sög fet jävla flaggstång ikväll. 8-2 i en semifinal? Avgå med segern.

5 kommentarer:

MN sa...

Hmmm. Men upp med hakan, ännu ingen "fat lady" i sikte.

Black Boris sa...

Jodå, jag ser henne. Det är hon som står i vägen för solen och skuggar mig där jag sitter och surar i min svartsynthet. Cyndee Peters heter hon. Vackrare än våren, biffigare än bacon. Snart vaggar hon mig till sömns igen...

Baloo sa...

Nu e de bara 2 raka segrar som gäller... Jag lovar att jag ska gnälla och klaga på allt och alla imorgon.... Jag e laddad!! E du laddad??

MN sa...

Jag som trodde Britta Borg var din favoritsångerska.

Black Boris sa...

Baloo: Jag är alltid laddad. Men det är ju bara ett spel.

MN: Nja, Brita Borg är tvåa på listan, tätt följd av Belinda Carlisle. Cyndee Peters är och förblir ohotad etta. Inte minst tack vare den här låten som många gånger hjälpt mig att släppa en tung förlust och med friska tag möta en ny morgondag.