måndag 13 augusti 2012

Pöjkera på Pinbackshalla

Livet återvände i Märsta. Eller åtminstone hockeyn. När AIK mosade Modo i Pinbackshallen var det som att komma hem.

Att komma hem ska inte vara en schlager. Den som tror det tror fel. Att komma hem ska vara en bilfärd med lycklig treåring, ett par kära återseenden, en kaffe och en mazarin, en korv med bröd, Festis, matchprogram och Pöjkera på Pinbackshalla. The Pinks i bilen hela vägen hem. Vilken fest, vilken fest, vilken underbar fest.

Jag vet inte vad publiksiffran landade på till slut men att den var pinsam står klart. Tänk att folk föredrar att se handboll framför Gnaget. Det stör mig. Här har man chansen att se Sandberg in action, Pirnes centra mellan bröderna A och Jonas Liwing the new ass. Och så kommer man inte. Vad är det för hjärta? Va?! Kom nu inte dragandes med att AIK spelade fotboll på Råsunda samtidigt. Who cares liksom. Här snackar vi försäsongshockey mot Modo. Modo! Detta världslag till främlingslegion, kryddat med en  målvakt som heter Wunderbaum! Bara en sån sak.

Det tog AIK tre och en halv minut att ta sig in i Modos zon. Men väl där levererade man, som det så fint heter i sportsverige nuförtiden. AIK levererade. Sexfalt. Det var klapp-klapp och rajtantajtan, sexy hockey när den är som bäst. Om Ruud Gullit vore det minsta intresserad av vintersport hade han garanterat fått fjong i kalsong. I brist på Gullit fick nu Prozac stå för erektionen. Vid ett tillfälle kallade han självaste Peter Forsberg, som satt på raden nedanför, för "modoröv". Moget.

Jag blev nöjd med vad jag såg. AIK var förvånansvärt pigga i benen. Modo var som väntat värdelösa.

Till min stora besvikelse valde Pinbackshallens discjockey att dissa Rosa helikopter i år. Det kompenserade vi som sagt med The Pinks hela vägen hem. I det stora hela lirades det alldeles för mycket bra musik i Märsta. Man fick nästan känslan av att det var en riktig match som spelades på isen och inte en träningsdito. Frågar ni mig så ska arrangemangen inte vara för proffsiga i små islador på vischan. Det ska va lite B, lite bonnatwist och Absolute Hits of the 90's. Dr Alban.

* * *

Häromdagen stillade jag min hockeyabstinens med en öppen träning på Hovet. Laget såg för jävla dåligt ut. Kan berott på att det var det allsvenska laget Djurgården jag såg träna.

* * *

AIK höll sig för fina för att hålla öppet på Hovet i veckan. Som en markering och liten pik valde jag att se Dif istället.

* * *

När Grönan håller stängt dansar gnagarna på Skansen.

* * *

Inser att jag inte nämnt Ulf Lundell en enda gång i detta inlägg. Snart har jag gjort det två gånger. Ulf Lundell.

* * *

Det har blivit lite blogga sen Bång sa adjöss. Får se hur det blir i höst och vinter. Lite kul är det ju trots allt.

* * *

Leksand på lördag i Norrtälje. Skrattmatch och fler kära återseenden? Den som lever får glo, den som slocknar får ro.

16 kommentarer:

Kürt Kringel sa...

Så jävla jobbigt att kommentera på bloggar som ständigt kräver att man skall bevisa att man inte är en robot.

I, robot

Black Boris sa...

Jag vet. Man glömmer bort vad det var man initialt skulle säga.

Eddie sa...

jag fick underkänt på turingtestet,

jag har en genial plan för att bli rik, skaffa sponsorer till en blogg som skriver skit om modo

Kürt Kringel sa...

HögMODOt behöver alltis hängas ut. Det hör till an av naturens lagar.

Va f-n skulle jag skriva nu igen....?

Visst ja: I, robot

Black Boris sa...

Eddie: Vad är ett turingtest?

Kringelknutten: Har du inget vettigt att säga så säg det ändå.

Unknown sa...

Att kalla Peter Forsberg för "MoDoröv" är faktiskt moget. I min värld iaf...

Black Boris sa...

Ja, jag skrev ju det. Moget.

Mary sa...

Oförskämt bra musik på TVÅ ställen nu där AIK spelat och då har man alltså spelat TVÅ matcher.

Black Boris sa...

Man får hoppas att blir sämre på lördag. Nån jävla ordning måste det vara på en försäsong. Jag hoppas på en blandning av Madonna och Eddie Meduza. Toppat med lite dragspelsmusik!

Kung Kenta sa...

Nä du Boris, det blir knätofsmusik på lördag, då e ju jag där å ser en blåvit dans;0)

Black Boris sa...

Knätofsmusik. Bra grejer. Väl mött!

Kürt Kringel sa...

Boris, du har massuppf...missuppfattat det. Allt mellan Eddie Meduza och Smurfhits srveras

Unknown sa...

Vad är en knätofs egentligen?? Har hört det ordet nämnas i samband med Leksand alldeles för många gånger utan att se sambandet. Är inte tillräckligt intresserad för att ta reda på det själv så någon kan väl avslöja det?

Knätofs...låter fjolligt iaf. Kanske duger.

Black Boris sa...

Knätofsar är små bollar av garn som ALLA leksingar bär runt sina knän i samband med match. Har jag hört.

Black Boris sa...

Smurfhits, Knutten. Också bra grejer... http://www.youtube.com/watch?v=8VABBCW8_kI

eddie sa...

turing test

http://en.wikipedia.org/wiki/Turing_test

knätofs är en sak som katter leker med och masar pyntar sig med