onsdag 8 april 2009

Tingsryd eller Örebro

I morgon avgörs Kvalserien till HockeyAllsvenskan 2009/10. Tingsryd och Örebro ligger på samma poäng inför den avslutande omgången, där Tingsryd möter Asplöven borta och Örebro spelar hemma mot Huddinge.

Jag ska uppriktigt säga att jag egentligen ger blanka fasen i vilket av dessa lag som går upp. Jag har ingen relation till vare sig det ena eller andra gänget. Möjligen skulle det ur gnagisk synvinkel vara roligare med Örebro. Dels är det nära till bortaplan, dels finns det ingen annanstans där det är lika legitimt att sitta på läktaren och gnälla. Och att gnälla, det måste man få göra ibland.
-
Häromdagen gnällde jag exempelvis över AIK Medias interaktiva initiativ Blackbeat i ett kommentarfält på sidan. Jag fick svar på tal av ansvariga skribenter och det uppskattar jag. Står dock fast vid mitt negativa gnäll om att sidan är ful till sin förpackning och spretig till sitt innehåll. AIK (särskilt AIK Fotboll) snackar om att de ska vara störst, bäst och vackrast. Kanske dags att sluta snacka och börja handla någon gång då!
-
Tingsryd ligger förresten i Småland och bara det är ju ett skäl till att inte vilja ha upp dem i HockeyAllsvenskan. Jag är trött på det där Smålandsspöket. Men det är klart, Nybros rödskäggiga vikingar rasar ju ur serien och då är det väl bäst att det får lov att gastas någon annanstans.
-
Tingsryds assisterande tränare heter för övrigt Larry Pilut. Det tycker jag är roligt.

Inga kommentarer: