fredag 3 april 2009

En Mörth som är bekant

Vad har väl en Mörth med tennis att göra?

Jo mina vänner, nu ska ni få höra!
-
En gång i tiden jobbade jag samman med en Mörth. Första gången vi sågs synade han mig från topp till tå och frågade: –Har du också kastat tennisbollar på mig på Hovet?
-
Vad Mörthen menade med detta vet bara han, jag och Bluebird. Det är vår lilla hemlis.
-
Min bror efterlyser mer interna roligheter på bloggen. Jag är skeptisk. Min bror tycker att Black Boris är på tok för seriös. Jag håller inte med. Min bror skickar roliga sms under Gnagets matcher. Jag skrattar och svarar.
-
Ibland kommer jag att tänka på Nybro Vikings när jag ser bilder på Mörthen som ung.
-
Nästa gång jag träffar Mörthen ska jag fråga honom om han fick napp när han var liten. Undrar förresten om han är bekant med Bengt "Fisken" Ohlsson? Hur som helst var Mörthen i sina bästa år en jävel på att få det att rassla i nätet.
-
Ett fåtal läsare kommer att uppskatta detta subtila inlägg. Andra lär nog se det som ett rejält bottennapp.

Inga kommentarer: