söndag 18 mars 2012

Balle de match

För osökt tankarna till tennis och den störste servaren, smasharen och matchvinnaren av dem alla.



Nu har vi förvisso ingen Boris i laget men väl en Bång. Han kan också dunka på. För att inte tala om Blomdahl. I COOP Arena vill jag se Bång och Blomdahl visa vägen, igen. Jag vill se Sandberg lika bra som han varit i de tre senaste matcherna. I fredags utgjorde vår trio med BOOM-BOOM AIK:s förstalina. Vilket förde med sig att vi äntligen fick se Bång i line-up igen. Baloo, jag och alla andra med. Det var verkligen på tiden. Som vi hade längtat. Som vi har ropat efter Bång i line-up under en hel jävla säsong.

Ibland kan en enstaka bokstav göra skillnad mellan dunderfiasko och succé. Ta ex-diffaren Josef Boumedienne till exempel och jämför honom med Boris Becker. Boumedienne kallas Bom-Bom. Det är ett smeknamn som han har fått för att han bommar så många klara lägen. Becker däremot kallas (eller kallades) Boom-Boom. Det var ett smeknamn som han fick för att han var en jävel på att dunka in förstaservar. Becker var en mästare på att avgöra med en dödande serve. Ingen kunde som han förvandla en motståndare till statist.

Jag vet bara en som inte gillade Becker när det begav sig. Farsan Baloo. Han störde sig alltid på Boris av någon anledning. Jag tror det var segergesterna. Själv älskade jag Boom-Boom och jag diggar honom än. Särskilt minns jag hans sätt att hantera motståndare som vågade sig fram på nät lite för ofta. Hur många gånger såg man inte den alltid lika ödmjuke hedersknyffeln Stefan Edberg rusa fram som en annan kanonutskjuten volleyfantom - bara för att få en stenhård forehand mot pungen? Publiken buade, jag jublade. Tio år gammal och fett impad av tennisvärldens skönaste hårding!

Än idag händer det att jag tar fram mitt rack och gör mig serveklar framför spegeln. Vaggande som Boris med tungan rätt i mun.

I kvartsfinal 5 vill jag se ett AIK som spelar som Becker. Jag vill se ett offervilligt, hänsynslöst och extremt segersuget AIK. Ett elakt, jobbigt och bestämt AIK som inte ger Luleå skuggan av en chans.
De har allt att förlora och endast en reducering att vinna. Vi har världens chans att stänga kvartsfinalen. Det finns ingen anledning att dra ut på den. Fullt fokus, stort och brett och dunka på, så ska det gå. Bång, Blomdahl och Boom-Boom-mentalitet. En hel rävfarm bakom Melins ena öra. Det är vad som krävs. Inga halvmesyrer.

Och om nu Luleå skulle komma rusandes fram mot nät så räknar jag med pungslag. Rönnken får dela ut dubbla suspensoarer. Tips: 2-6.

3 kommentarer:

Z sa...

Semi deluxe. Grattis min vän.

batong sa...

Hallå boris. kollade matchen i går. mäkta imponerad faktiskt, spelar dom så här kan det gå hela vägen.

Tommy sa...

Såg matchen. Imponerande laginsats. Grattis.