onsdag 15 juni 2011

En kärleksförklaring

Viktor Fasth kan vara skillnaden mellan en SM-semifinal och ett kvalhelvete. Det är redan bevisat.

Vi är några stycken som ägnat kvällen åt att klicka på F5-knappen. Ständigt uppdaterade. Deadline var satt till 23.00 svensk tid men redan strax efter 22 gick kvällstidningarna ut med nyheten: Fasth nobbar NHL. Jag vågade inte jubla förrän det bekräftades av AIK på facebook.

Viktor Fasth har bara spelat en säsong i AIK. Nu blir det minst en till. För detta älskar jag honom. Ja, jag drar mig inte för att säga det så; jag älskar Viktor Fasth. För att han stannar i AIK. För att han gör min vardag lite mindre grå och förutsägbar. För att han som ingen annan skänker lyster åt mina puckade drömmar.

Och försäsongen närmar sig med stormsteg. Tack, Viktor Fasth!

2 kommentarer:

greken sa...

Nu är kl 23.00. Tack du är redan en hjälte och i natt hejar vi på en annan svart gul hjälte

TT sa...

Man får gratulera, även om jag av rent egoistiska skäl gärna hade sett honom i NHL nästa säsong ;)
Samtidigt rätt skönt med en kille som värderar vad han har och vågar ställa lite krav, sån´t gillas.