tisdag 21 juni 2011

Sommarsolstånd

Det här med att hockeyblogga i juni passar mig ganska illa. Boris känner ingen lust, ingen energi. I morse hörde jag dock en sång på radion som fick mig på humör. Jag tänkte: Den där lilla bagatellen skulle man kunna lattja lite med och trudelutta igång sig på.

Sagt och gjort. BB ger er dagen till ära Härliga hockeylag.



Morgonsol glittrar i viken
Dagen gryr, än en gång plinkar jag och syr
ihop en segerlåt, rena lyriken
När vi styr mot ett nytt äventyr

Nynna en sång, tralla en trall
Gnola en låt som minner om Sandberg
Känn hur det doftar susp och kämpatag
När du nynnar om Bång, trallar dig ball
Gnolar målkåt och tänker på Dicken 
Sjung om ett härligt hockeylag

Vind från öst
sände chockvågor: S.O.S.
I min backspegel
ser jag oss vinka adjö

I en vik kastar vi ankar
Tar en kopp, har det skönt, tänker på Videll
Innan i sakta mak hemåt vi vankar
över krön till en skön hockeykväll

Nynna en sång, tralla en trall
Gnola en låt som minner om Sandberg
Känn hur det doftar ifrån Hovets is
När vi nynnar om Bång, trallar oss ball
Gnolar målkåt och tänker på Dicken
Sjung om ett härligt hockey... hockey...

Tja la la la la
Tja la la la la
Tja la la la la la la la la la
Tja la la la la la la la la la

Sjung om ett härligt hockey...
Härliga lag, härliga hockeylag

1 kommentar:

Eddie sa...

dra mig baklänges, ännu en låt du lyckats att förädla