måndag 7 juni 2010

Torsk på Tallinder


En höhö-rubrik kan pigga opp den tröttaste av sömntutor och även om rubriken för dagen saknar både substans och värdighet så skrattar jag gott åt mig själv och min tokrolighet. Höhö. Torsk på Tallinder. Det tycker jag var bra sagt. Jag vet inte vad det betyder men av nån anledning kommer jag att tänka på tre landslagslirare, varav två i orangea t-shirts...
~
Idag såg jag ett program på TV4 som heter Förkväll. Det var det värsta jag sett på år och dar. Det var så dåligt.
~
Dessförinnan spenderade jag min första dag som officiellt pappaledig på Skansen. Mycket lyckat. Jag passade på att lösa årskort. Fyrahundrafemtio spänn och nu kan inte ens vädergudarna stoppa mig från att spionera på Herr Nilsson och hans ungtuppar. Jag räknar med att gå på Skansen minst en gång i veckan under hela sommaren. Vid nästa visit hoppas jag hitta ishallen som de verkar ha gömt undan någonstans.
~
Högloftets pannkakor var kalla men goda. Det sägs att man kan gå vilse i dem men jag vet inte. Jag har då aldrig tappat tråden eller snubblat ned i nåt svammelträsk. Ständigt stabil, ständigt subtil. Det är mitt motto tror jag.
~
Flyers föll åter i Chicago. Nu måste de vinna nästa. Torsk och det är finito. Vinner de väntar en sjunde avgörande natten till lördag. En match som jag i så fall missar. Jag får väl nattsudda på Fårö och sms-hetsa med Greken...
~
Snart tar jag paus från bloggeriet. Black Boris är i full färd med att packa semestertrunken och i den får varken datorn eller det världsvida nätet plats. Ett sista inlägg efter detta och sen lägger jag suspen på hyllan.
För den här gången ja!

3 kommentarer:

Kent/sargut sa...

Ha en skön ledighet. >Personligen skall jag hålla ställningarna en månad till innan semestern blir verklighet och regn och kyla återinträder i atmosfären

Kung Kenta sa...

Ha en trevlig.

Jag, trumman & mina orangea & svarta håller ställningarna.

Black Boris sa...

Kent & Kenta! Det känns tryggt att veta att ni håller lågan levande. I morgon ett sista inlägg inför ledigheten. Det kanske kommer en förändring.