måndag 22 september 2014

♫ En mazarin ♪ ♫










I denna svåra tid av söndertrasad elitishockey, när SHL och dess klubbar gör sitt yttersta för att hålla uppstickarna kvar i källaren, när supportrar blir till kunder och händer inte längre duger att klappa med, vill Black Boris slå ett bakslag för the good old hockey game.
Till min hjälp har jag ingen mindre än den omättligt populära och älskade gnagaren Robert Broberg. Sjung, hockeyvänner sjung!

* * *

En mazarin
En smak av lycka
Höjd över alla tvivel
Ja, det vill jag tycka
Mördeg och mandelmassa
Toppad med glasyr
Smör, ägg, socker och mjöl
Gör konfektyr!

Åh, en mazarin (en mazarin)
I glada vänners lag
Höjd över alla tvivel (en mazarin)
Du gör mig så svag
Ack, höra den nya tidens klappor klappa
Jag kan ju se SHL-publiken - tappa't

En mazarin (en mazarin)
Vi har ju såren att slicka (en mazarin)
Låta kakans smak förena
Varje pojke, varje flicka
Mm... en mazarin (en mazarin)

Den kan va vit och renande
Liksom isbergets to-o-op
Dölja de förenande
Ingredienserna i sin kro-o-opp

En mazarin (en mazarin)
En smak av lycka (en mazarin)
Höjd över alla tvivel (en mazarin)
Det vill jag tycka (en mazarin)
I en gest för fred (en mazarin)
Vi har ju såren att slicka (en mazarin)
Och låta kakans smak förena
Varje pojke, varje flicka
Mm... en mazarin

Inga kommentarer: