fredag 1 maj 2015

Vårens första dag

Kom våren, kom skratten
Kom tårarna om natten

Det var den 12 april och ledningen hade kallat till informationsmöte för oss medlemmar. Jag gick dit med en klump i magen. Jag gick därifrån med en ännu större klump i magen och med en knuten näve i fickan. Framtiden kändes oviss och långt ifrån säkrad. Mötet hade väckt fler frågor än det gett förtroendeingivande svar. Några timmar senare skrev jag på Twitter:

Jag är skeptisk.

Jag trodde ingenting, visste ingenting.
Det ryktades hit och dit. Det konspirerades och rekonstruerades. Ingen är större än klubben, sa alla. Vissa agerade som vore de.

* * *

Idag skriver jag den 1 maj. Läget är ett annat. Exakt hur landet ligger vet väl ingen, men jag konstaterar: Rekonstruktionen är ett minne blott. Pengar har investerats liksom förtroendekapital i form av Anders Gozzi och Roger Melin. Stefan Persson har meddelat att han stannar. Kanske är Gunnar Persson på ingång. Från att ha varit en sektion i fritt fall andas hockeyn optimism och spirande framtidstro.

Det våras för Gnaget. Och kanske för bloggen.
Min blogg, mitt ansvar.
För AIK.

...inte beredd att dö än



Inga kommentarer: