tisdag 19 oktober 2010

Svansfans

Jag ska ställa mig i klacken
bland randiga babianer
Jag ska dra mitt strå till stacken
och överkonsumera bananer
Sen ska jag kasta skal på isen
och slåss med grispolisen
Jag ska ta min chans
leka dvärgschimpans
för då kostar det ingenting

Har du hört om apattacken
hur dom svinga sig fram i lianer
De ville visst slå nån till backen
men de ändrade sina planer
Nu till den jättestora surprisen
Nämnden tittar inte på reprisen
Därför apans svans
tillhör Skansens fans
och då kostar det ingenting

Bakgrund:
"Ett beslut i Svenska Ishockeyförbundets disciplinnämnd"

8 kommentarer:

Robban sa...

Man kan också kolla in SVTPlay och lyssna på kommentatorn: http://svtplay.se/v/2166922/ishockey/anderssons_mal_sankte_djurgarden?cb,a1364159,1,f,103683/pb,a1364158,1,f,103683/pl,v,,2165452/sb,b1387542,14,f,-1

Eddie sa...

den där tycker jag du ska skicka till difiplinnämnden, den var ruggigt bra.

jag skickade ett litet mail angående kommande aktiviteter, men vi kan höras närmare i morron?

Brynäsredaktionen sa...

http://www.difhockey.se/nyhet.php?news=7193

Med tanke på avd deras boss sa i länken ovan så blir det väl ännu mera pinsat för Apa IK...

Black Boris sa...

Brynäsredax: Ednertz anser nog att det inträffade bekräftade hans tes. Enligt honom fanns det ju en viss oro över att "AIK:s stök och bråk" skulle smitta av sig. Att vissa s.k. djurgårdare inte kan uppföra sig torde alltså vara en indirekt konsekvens av att AIK är tillbaka i eliten.

Enligt obekträftade källor till bloggen ska en högt uppsatt källa på apberget nu även ha påstått att det är Eddie Meduzas fel att folk super och svär...

Brynäsredaktionen sa...

Å så är det James Gandolfini's, Tony Siricio's, Vincent Pastore's och Little Steven's fel att New Jersey-maffian grundades...

Black Boris sa...

Jajamen, för att inte tala om tuppen. Du vet han som satte på hönan och befruktade ägget...

Anonym sa...

SRJBLIFKNORR säger:Läs Jämtleksings vers Bländande, den är verkligen Lysande

Black Boris sa...

SRJBLIFKNORR: Instämmer. Dessutom svanslöst fyndig!