lördag 7 februari 2009

Det här är ingen AIK-blogg

AIK har spelat fotboll idag. Mer än så tänker jag inte skriva om den saken. Det här är nämligen ingen AIK-blogg.

Nej, det här är faktiskt ingen AIK-blogg. Det här är en blogg om hockey i allmänhet och AIK Hockey i synnerhet. Därför skriver jag varken om fotboll, innebandy, handboll eller bowling här. Möjligen kan jag tänka mig att skriva om AIK:s hockeydamer men därefter är det stopp. Tro för den sakens skull inte att jag struntar i fotbollen, tvärtom. Men någonstans måste man dra en gräns för vad man vill skriva om. AIK Fotboll finns det dessutom bra många andra som skriver både bättre och mer initierat om än undertecknad. Jag rekommenderar starkt AIK-bloggen för er som hellre vill läsa om fotboll än hockey.

När jag drog igång den här bloggen för en dryg månad sedan gjorde jag det i första hand för min egen skull. Det kanske låter märkligt men jag tycker inte att man ska hymla. Visst skulle jag kunna komma med snack om "För Gnagets skull" och så vidare, men det vore bara löjligt. Bloggar gör man för att man vill höras och synas, för att man vill vara med i matchen, och inte bara sitta som en passiv åskådare på läktaren. Givetvis är det min förhoppning att det jag skriver ska komma AIK Hockey till gagn på ett eller annat sätt. Om inte annat så kanske Black Boris kan få en och annan läsare att bli mer intresserad av att se Gnaget på Hovet.

Men som sagt, bloggen är i första hand mitt eget lilla egoprojekt. Jag älskar hockey och jag älskar AIK. Alltså har jag en AIK Hockey-blogg. För mig fungerar Black Boris dels som en kreativ kanal där jag får utlopp för min skrivglädje, dels som en intressefördjupande aktivitet. Gnaget är laget - Black Boris är bloggaren.

Inga kommentarer: